BDO Nederland gebruikt cookies en trackingtechnologieën om het browser-gebruik op onze site te verbeteren, gepersonaliseerde content te tonen en traffic te analyseren. Door het gebruik van onze website, stemt u in met het gebruik van functionele cookies. Door op onderstaande button te klikken, stemt u in met analytische cookies. Lees meer over ons cookiebeleid en privacybeleid.
Publicatie:

Digitale transformatie in de flowers- & foodsector

21 mei 2019

In de flowers- & foodbranche lijkt niet veel te veranderen op technologisch gebied. Er zijn wel partijen met disruptieve ideeën, zoals Bloomon en HelloFresh, maar deze veranderingen zijn niet erg rigoureus. Grote technologische bedrijven zoeken de sector niet op. De markt is ingewikkeld, versnipperd en vergt veel specifieke kennis, vooral op het gebied van logistiek. Bloemen en groenten kunnen nu eenmaal niet digitaal verstuurd worden of simpelweg in dozen worden gestopt.

Kleine stappen worden gezet in flowers- & foodsector

Op het gebied van productinnovatie zetten de bedrijven echter zelf stappen: Nederlandse tuinbouwers halen 20 keer méér uit een vierkante meter dan gemiddeld wereldwijd. Op het gebied van digitale transformatie is dat anders,  daar worden vooral kleine stappen vooruit gezet, met name door spelers uit de sector zelf.

Ingrijpende technologische veranderingen

In deze speciale uitgave over digitale transformatie in de flowers- & foodsector geven branche experts hun visie op toekomstige ontwikkelingen. Lees de klantcase van Harm Langen (CEO) en Berlinde Middelbrink (CFO) over hoe data van toegevoegde waarde is bij broederij Pas Reform. Managing director Frank Koenen vertelt hoe er bij Fleurametz volop ingezet wordt op IT en hoe zij middels innovatieve manieren hun klant benaderen. Branche expert Martien Penning van Hillenraad geeft aan welke trends hij verwacht en BDO’ers Sander Rurup en Meryem Deniz bespreken de ingrijpende technologische veranderingen die de sector te wachten staan. Download de uitgave via onderstaande button.

Download