Een continue verbetering van uw bedrijfsvoering met hulp van BDO

Retailondernemingen kunnen niet zonder daadkrachtig management en efficiënte processen. Voor retailketens en franchiseondernemingen in de retail geldt dat zo mogelijk nog sterker. Vooral de complexiteit van franchising vraagt om professionele ondersteuning van een accountant of adviseur met gedegen kennis van de branche.

Onze diensten

Bij BDO is deze kennis gebundeld; wij zijn gespecialiseerd in het bedienen van retailketens. We bedienen zowel franchiseformules als centraal geleide ketens met de volgende diensten:

• Administratie;
* Accountantscontroles;
* Benchmarking;
* Advies en ondersteuning bij rendementsverbetering;
* Inventarisatie en beperking van frauderisico’s.

Administratie voor retailketens

De administratie voor retailketens is in feite een bundeling van administratie voor meerdere filialen en/of franchisenemers. Daarmee is het een vak apart. Maar als het goed gebeurt, kan het veel geld opleveren. Een heldere administratie helpt bijvoorbeeld bij het bewaken van uw eigendommen (activa, voorraden, geldmiddelen, etc.) en bij het tijdig bijsturen in onverwachte situaties. Bij BDO kunnen we de volledige financiële én personeelsadministratie efficiënt voor u inrichten en verzorgen. Zo bespaart u kosten en houdt u toch zicht op alle relevante informatie over uw bedrijf.

Benchmarking met BDO Analytics

Ook benchmarking en filiaalvergelijking zijn door groeiende concurrentie van steeds grotere waarde. Zo kunt u met filiaalvergelijking zien of rendementen wel optimaal verdeeld zijn over filialen. U krijgt daarmee ook zicht op hoe uw formule rendeert als geheel. Bij BDO kunnen we u onder meer helpen met ons interactieve benchmarkplatform ‘BDO Analytics’. Daarmee brengen we de tussentijdse prestaties van filialen en franchisenemers vanuit diverse invalshoeken in kaart. Via het platform zijn ook de marges op de voet te volgen en waar nodig bij te sturen.

Rendementsverbetering in retail organisaties

Binnen een retailketen is het rendement afhankelijk van de prestaties en efficiëntie van de gehele keten. Waar worden welke resultaten gerealiseerd? Het is daarom cruciaal dat alle betrokkenen samen optrekken om tot een totale rendementsverbetering voor de gehele keten te komen. Alleen dan kom je tot een constructieve en toekomstgerichte uitkomst, waarbij mogelijkheden tot rendementsverbetering naar voren komen en worden gerealiseerd. Onze specialisten kijken graag vrijblijvend met u naar het verbeterpotentieel binnen uw keten.

Contact

Bent u benieuwd hoe BDO uw retailorganisatie of -keten kan helpen? Neem voor een vrijblijvende kennismaking contact op met een van onze specialisten.