Zekerheid over uitbesteding
Klanten van serviceorganisaties - zoals vastgoedbeheerders, datacenters, IT-beheerders, pensioenuitvoerders en SAAS-aanbieders - vertrouwen erop dat de geleverde dienstverlening betrouwbaar en kwalitatief hoogwaardig is. Zij willen het vertrouwen hebben van de serviceorganisaties dat de financiële investering zich immers ook uitbetaalt.
Assurance-rapportage
De oplossing is een assurance-rapportage. Daarmee toont de serviceorganisatie aan dat de bedrijfsvoering en dienstverlening voldoet aan de afspraken met klanten en in overeenstemming is met heersende standaarden op dit gebied. Deze standaarden veranderen nogal eens. Zo is sinds 2016 specifiek voor IT-service organisaties de ‘Service Organization Control rapportage 2 (SOC 2) de nieuwe norm. Deze komt in de plaats van de alom bekende ISAE 3402 (ook wel SOC 1), die nog wel voor andere serviceorganisaties van toepassing is.
Vaak terugkerende vragen over assurance-rapportages zijn:
- Wat moet ik doen om tot een betrouwbare assurance-rapportage te komen?
- Hoe lang duurt het traject voorafgaand aan zo’n rapportage?
- Wat is de impact van het opzetten van een assurance-rapportage voor mijn organisatie?
Onze aanpak
Bij BDO kunnen we u met alle typen Service Organisatie Control assurance-rapportages helpen. Onze specialisten beschikken altijd over de laatste kennis met betrekking tot nieuwe standaarden en zitten bovenop de trends en ontwikkelingen. Dankzij hun jarenlange ervaring kunt u volledig op onze deskundigheid vertrouwen.
Contact
Wilt u beschikken over een betrouwbare en professionele assurance-rapportage en wilt u weten hoe dit aan te pakken? Neem dan direct contact op met een van onze assurance-specialisten.
Meer weten over de vereisten die de wet stelt aan de jaarrekening? Lees meer in deze publicatie.