Langetermijnvisie maakt familiebedrijven kansrijk in duurzame transitie
Langetermijnvisie maakt familiebedrijven kansrijk in duurzame transitie
De duurzaamheidstransitie is weliswaar een complexe opgave, maar bij uitstek een kans voor familiebedrijven. Zij beschikken over de juiste eigenschappen om het verschil te maken. Hun regionale worteling, langetermijnvisie en sterke familiewaarden vormen een krachtig uitgangspunt voor duurzaam ondernemerschap. Dat blijkt uit onderzoek onder 165 familiebedrijven, uitgevoerd door Maastricht University in samenwerking met AFAS Software en BDO.
Download
Duurzaamheid in het DNA van familiebedrijven
Familiebedrijven die duurzaamheid structureel integreren in hun strategie, versterken de relatie met klanten, bouwen aan een aantrekkelijker werkgeversimago en laten uiteindelijk betere resultaten zien. Bovendien kan een duurzaamheidsambitie een volgende generatie inspireren om zich aan het familiebedrijf te verbinden.Koplopers als rolmodel
Wat maakt dat sommige familiebedrijven uitgroeien tot koplopers, terwijl andere zoeken naar de juiste aanpak? Eén ding is duidelijk: intrinsieke motivatie en maatschappelijke betrokkenheid maken het verschil. Daar kunnen anderen weer van leren.Vraag rapport aan
Dit rapport biedt waardevolle inzichten en zet aan tot duurzame stappen. Want wie denkt in generaties, laat niet alleen het familiebedrijf beter achter, maar ook de wereld daaromheen. Benieuwd naar het hele onderzoek? Vraag het aan via onderstaande button.Download