• Media & Entertainment

Media & Entertainment

Hoe staat het met mijn verdienmodel? Is mijn financiële structuur toe aan vervanging? Bedrijven in de media- en entertainmentbranche – van mkb-bedrijven tot internationaal opererende organisaties – hebben al jarenlang met de verschuiving van print naar digitaal te maken. Toch is de impact van die transitie nog steeds actueel. Klassieke verdienmodellen van uitgeverijen en printbedrijven staan flink onder druk, onder meer doordat consumenten gewend zijn aan gratis content. Kostenreductie en procesdigitalisering zijn noodzakelijk om toch winstgevend te blijven.

De voortschrijdende digitalisering en verschuiving naar online bieden ook kansen, bijvoorbeeld in de vorm van big data. Daardoor zijn consumenten gerichter en doeltreffender te benaderen dan ooit. Dankzij de continue toegang tot entertainment en content via een almaar groeiend aantal mobiele apparaten is ook het aantal potentiële contactmomenten met uw doelgroep(en) enorm.

Onze aanpak: pragmatisch en proactief

Bij BDO begrijpen we dat het noodzakelijk, maar ook kostbaar is om continu in de ontwikkeling en innovatie van uw bedrijf te investeren. Onze consultants denken daar graag met u over mee. Wij kunnen u bijvoorbeeld helpen met:

  • data-analyses;
  • strategisch advies bij uw (nieuwe) verdienmodel;
  • het vertalen van uw financiële structuur naar de bijbehorende jaarrekening.

Omdat onze specialisten al jarenlang actief zijn in de media en entertainment, kennen zij de branche als geen ander. Kenmerkend is hun persoonlijke benadering en pragmatische aanpak. We werken in kleine, wendbare teams met meerdere disciplines, waarbij de leiding altijd in handen is van betrokken partners en senior managers.

Contact

Wilt u ook hulp van BDO om uw concurrentie voor te blijven? Neem direct contact op met een van onze specialisten van de branchegroep Media & entertainment. Wij staan voor u klaar.

Raakt u niet uitgelezen over de mediasector? Lees onze blogs over de ontwikkelingen in de internationale technologie- en mediasector.