
Job Dijkstra
Wanneer u (vrijwillig) rapporteert over uw duurzaamheidsactiviteiten, de voor uw organisatie geldende ESG-wet- en regelgeving in kaart laat brengen of uw Co2-voetprint probeert te verminderen, kan het lonen om met een duurzaamheidsstrategie ESG-doelen diep in uw organisatie te verankeren. Het ontwikkelen van een duurzaamheidsstrategie kan ook een startpunt van uw duurzaamheidsreis zijn. Organisaties die duurzaamheid diepgaand integreren in hun activiteiten en bedrijfsvoering zijn namelijk innovatiever, bouwen vertrouwen op bij stakeholders en zijn veerkrachtiger onder economisch of maatschappelijk uitdagende marktomstandigheden. Door ESG-doelen strategisch te verankeren, versterken organisaties hun concurrentiepositie én leveren zij een betekenisvolle bijdrage aan de samenleving. Zo creëren zij duurzame (economische) waarde voor de korte en lange termijn.
BDO ziet duurzaamheid als een strategisch thema in de bedrijfsvoering die vraagt om visie, samenhang en overtuiging. U bepaalt de koers en het ambitieniveau van uw organisatie, BDO helpt u dit te vertalen naar concrete stappen, meetbare impact en duurzame waardecreatie.
Voordat duurzaamheid effectief kan worden geïntegreerd, is het essentieel om inzicht te krijgen in de impact die uw organisatie op dit moment maakt op ESG-gebied. Zowel positief als negatief. Het inzicht vormt de basis voor een reflectie: wat betekent duurzaamheid voor uw organisatie? Waar staat u voor? Welke bijdrage wilt u leveren aan mens, milieu en maatschappij? En welke duurzame waarde kunt u én wilt u creëren? Organisaties die deze vragen helder kunnen formuleren, hebben een richtinggevend kompas in handen dat u de weg wijst naar een succesvolle en blijvende duurzame transformatie.


Job Dijkstra